ما متاسفیم که تو لُر بودی!
 

همبستگی طایفه بساک - رضا بهمنی
گفتمان ، فرهنگ و آداب و رسوم، اجتماعی ، تاریخی ، خبری ، سرگرمی ، هنری ، تبلیغاتی و.......

در باره ما
 

رضا بهمنی متولدشهر الیگودرز - ساکن دزفول تماس 09166418320و 09396418320 ==================== برای بودن ، گاهی لازم است که نباشی ! شاید نبودنت ، بودنت را به خاطر آورد ...... اما دور نباش ........ دوری همیشه دلتنگی نمی آورد ...... فراموشی همین نزدیکی هاست ........ ==================== تاریخ گویای دردها ‘ شادیها ‘ حماسه ها ‘ ستیزها ‘ جستارها ‘ پیروزیها و شکستها و در کل زبان گویای دورانها و قضاوت کننده درباره اعصار و ادوار است و تاریخ که سینه از خماخم ایام پیر کرده همیشه در دل سخنها دارد که سخن تاریخ از بختیاریهای سربلند ‘ سخن شیرینی است. ==================== من وقتی به اجداد و نیاکانم و حرکتهای مثبت و تاریخی آنان می اندیشم به خود می بالم ‘ چرا؟ که آنها در طریق ضد استعماری گام برمیداشته و شدیدا بیگانه پرستی را رد نموده و مخالف این حرکت بوده اند . قوم پرافتخاری که هیچوقت به دنبال قوم گرائی نبوده اند و همیشه و همیشه با دلی صاف و ساده در خدمت وطن بوده اند . بسیار سربلندم که خون آن آزادگان همیشه سربلند را در شریانها و رگهایم دارم که اگر داعیه ایلخانی و ایلبیگی داشته اند ‘ این خواست و ادعا و حرکت با حفظ شرف خود ‘ خانواده و ایلشان عجین بوده و هرگز شرف و انسانیت خود را فدای مقام و مال و حکومت ننموده اند. ==================== از خداوند متعال خواستارم تا همه آنانکه از تبار بختیاری هستند بدون از جاجستگی و بی عشق به مقام و ثروت بدانند نسلشان چیست و ریشه و ملیت خود را به فراموشی نسپرند (که دوست به صافی دل نگرد و دشمن به تیرگی دل) . ==================== طایفه بساک ==================== بختیاریها به دو ایل بزرگ چهار لنگ و هفت لنگ تقسیم می شوند . هر ایل خود به طایفه های مختلفی تقسیم میشود . از طایفه های هفت لنگ میتوان دورکی ، بابادی ، دینارانی و ... را نام برد . چهارلنگ شامل ممیوند - محمود صالح(مم صالح) - موگوئی - کینورسی - زلقی و ... می باشد . بساک بزرگترین طایفه ممیوند (میوند) بوده بیشتر در محدوده شهرستان الیگودرز تا ازنا پراکنده اند. ولی امروزه در سایر استانها نیز مسکن گزیده اند . .کلانتری این طایفه در زمانهای قبل از انقلاب بعهده علی آقاخان ضرغامی و بهرام خان ضرغامی بوده است که هر دو برادر بوده اند . بهرام خان ، پدر غلامرضا خان ضرغامی بوده و غلامرضا خان دو فرزند بنامهای علی آقا خان و بهرام خان ضرغامی داشته که بهرام خان ضرغامی ریاست طایفه را بعهده داشته است . ==================== طایفه بساک به دو تیره تقسیم می شود 1.بزی 2.بساک که براساس همین شنیده ها به تیره بزی به خاطر وجود سه شخص بزرگ بنام صادق صلاتین و بهمن گرگین وضرغام بوده است. ==================== این وبلاگ بدور از هرگونه خود مطرح کردن ‘ بدور از هرگونه سیاسی بازی بدور از هرگونه تعصبات بیجا و رفتارهای کورکورانه پایگاهی خواهد بود برای گفتمان طایفه بساک و سایر اقوام . محلی برای همدلی و همزبونی های بیشتر و در واقع وحدت و انسجام و همبستگی و هم اندیشی طایفه . ==================== برای ارتقا’ فرهنگ ‘ برای پیشرفت و هرچه بهم نزدیکتر شدن دلها و نظرات و افکار از همه اندیشمندان صاحب نظران دوستان و علاقمندان دعوت به همکاری دارم . ما را در این راه یاری بفرمائید . ==================== ارادتمند شما - رضا بهمنی

 

لينك روزانه
 
دانلود کتابهای شریعتی
پیام مدیریت وبلاگ شماره 15
پیام مدیریت وبلاگ شماره 14
پیام مدیریت وبلاگ شماره 13
پیام مدیریت وبلاگ شماره 12
پیام مدیریت وبلاگ شماره 11
پیام مدیر وبلاگ شماره 10
پیام مدیر وبلاگ شماره 9
پیام مدیر وبلاگ شماره 8
پیام مدیر وبلاگ شماره 7
پیام مدیر وبلاگ شماره 6
پیام مدیر وبلاگ شماره 5
پیام مدیر وبلاگ شماره 4
پیام مدیر وبلاگ شماره 3
پیام مدیر وبلاگ شماره2
پیام مدیر وبلاگ شماره 1
مناجات نامه دکتر علی شریعتی
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  ما متاسفیم که تو لُر بودی!   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 369
بازدید کل : 551499
تعداد مطالب : 225
تعداد نظرات : 176
تعداد آنلاین : 1



 


ما متاسفیم که تو لُر بودی!

 
تاريخ : شنبه هفتم بهمن 1391

خوشحالم که الگوی من، تو نیستی! الگوی من، آریوبرزن است که تنها با ۴۰ سوار، تا آخرین قطره‌ی خون در برابر سپاه عظیم اسکندر مقدونی، از میهنش دفاع کرد. اگر تو بودی چه می‌کردی؟!

راه درمان شما این است که تاریخ افتخارات لُر را مطالعه نمایید تا اعتمادبه نفستان بیشر شود.

سایت زاگ لُر- سخنان تاسف بار بازیگر سینمادر شبکه سه سیما سبب موجی از نگرانی از این بازیگر که اصالت خود را فراموش کرده شده است. 

وی در برنامه سینما گلخانه که بیست و نهم دی ماه سالجاری از شبکه سه پخش شد در پاسخ به سئوال مجری این برنامه که از او سئوال کرده بوده اصالتا کجایی هستید ؟ با وقاحت پاسخ می دهد " فقط مسخره نكنید منو اما متاسفانه لر هستم " .

حمید گودرزی باید بداند قوم لر یکی از با اصالت ترین قوم های این مرز و بوم است که ایشان احتمالا تابع احساسات بچه گانه خود شده وسخنی برزبان آورده که متوجه تبعات آن نبوده است ،متاسفانه بهاء دادن به آدم های کوچک وبزرگنمایی ایشان وچهره شده بدون آمادگی وظرفیت لازم باعث تبعاتی اینچنینی می شود که قبل ازهرچیز دامن گوینده رامی گیرد وسرانجام با عذرخواهی بر گفته ها ورفتار و شخصیت خویش خط بطلان می کشد چه بگویم از حقارت که سرگذشت واصالت را به سبب مشکلات شخصیتی به سخره می گیرد وبی محابا دررسانه ملی احساسات میلیونها انسان راجریحه دارمی نماید؟

این روزها که حضرت دل ناله می کند

قدری سکوت ...... زخم زبان ! قلب خسته است

آسوده باش زخم اهانت عمیق نیست !!!

وقتی که نیست چفت دهان ! قلب خسته است

شهربروجردمهدعلم ودانش وفرهنگ است بروجرد شهری است فرهنگی که جای بسی تاسف است که ایشان احساس شرم نموده وحقیرانه اصالت خویش راکتمان نموده !!!!!

 بنظرمی رسدمشکل ایشان لربودن نیست ایشان تحقیرخویش راباید درجایی دیگرجستجونماید نه درهویت خویش واهانت به مردمی پاک ودلیر که حتما جزئی از دریای صداقت این قوم بودن نه تنها باعث تاسف نمی شود بلکه افتخاری است که برخی از درک آن عاجز هستند،راه درمان شما این است که تاریخ افتخارات لُر را مطالعه نمایید تا اعتمادبه نفستان بیشر شود.

ایشان باید بداند  که لر بودن افتخاری بزرگ برای هر فرزند لری است که همه باید با افتخار آن را فریاد بزنیم و ایشان اگر کمی تعقل بخرج می دادند چنین جسارتی را به این قوم پر افتخار نمی کردند.

زینت بخش دفتر افتخارات لرسرداران ودانشمندان وعلمایی هستند که تاابد مایه فخر ماهستند

چهره های ماندگارلر

===================================

خوشحالم که الگوی من، تو نیستی! الگوی من، آریوبرزن است که تنها با ۴۰ سوار، تا آخرین قطره‌ی خون در برابر سپاه عظیم اسکندر مقدونی، از میهنش دفاع کرد. اگر تو بودی چه می‌کردی؟!
عصردنا- عادل علیبازی : سخنان تاسف بار "حمید گودرزی " بازیگر بروجردی استان لرستان در شبکه سه سیما سبب موجی از نگرانی از ابن بازیگر که اصالت خود را فراموش کرده است شده است .

به گزارش "عصردنا " وی در برنامه سینما گلخانه که بیست و نهم دی ماه سالجاری از شبکه سه پخش شد در پاسخ به سئوال مجری این برنامه که از او سئوال کرده بوده اصالتا کجایی هستید ؟ با وقاحت پاسخ می دهد " فقط مسخره نكنید منو اما متاسفانه لر هستم " .

اعتراضات به این ادبیات زننده و وقاحت بار گودرزی هرچند از ز ادگاهش شروع شده ولی هنوز فراگیر نشده که این بازیگر فراموش کرده اصالتش را به عذرخواهی رسمی مجبور کند .

حمید گودرزی باید بداند قوم لر یکی از با اصالت ترین قوم های این مرز و بوم است که جزئی از دریای صداقت این قوم بودن نه تنها باعث تاسف نمی شود بلکه افتخاری است که برخی تازبه دوران رسیده ها مانند گودرزی از درک آن عاجز هستند .

آقای گودرزی باید بداند  که لر بودن افتخاری بزرگ برای هر فرزند لری است که همه باید با افتخار آن را فریاد بزنیم و ایشان اگر کمی تعقل بخرج می دادند چنین جسارتی را به این قوم سراسر افتخار نمی کردند .

آقای گودرزی می داند که بزرگان بسیاری از این مرز و بوم و خط شکنان دفاع مقدس این ملک و مملکت که امروز امثال گودرزی ها با سبک  بازی و سبک مغزی خود آبروی قوم لر را برده اند و براحتی در آن زندگی می کنند لر بوده و هستند ؟

براستی پاسخ گودرزی که اصالت خود را به واسطه حضور چهار روز  در  تهران فراموش کرده به شهدا و بزرگان قوم لر چیست ؟

"عصردنا " از همه لر نیشیان می خواهد اعتراضات خود را به سخنان ناشایست و بی ادبانه گودرزی اعلام و این پایگاه اطلاع رسانی کما فی سابق آماده است تا تریبون دفاع از قوم بزرگ و اصیل مان باشد.

امید است بزودی شاهد موج اعتراضات به حرفهای بچه گانه این بازیگر تلویزیون باشیم .

همچنین از آقای ضرغامی رئیس صدا و سیما که خود نیز از فرزندان قوم بزرگ لر هستند می خواهیم تا از حضور حمید گودرزی در صدا وسیما به دلیل توهین به قوم لر تا اطلاع ثانوی جلوگیری بعمل آورند.

=========================================

آقای گودرزی، خوشحالم که الگوی من، تو نیستی!

  • ساعت ۴۵/۱۴ دقیقه است. ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۱٫ ‌گاهی تماشای برنامه‌ی تلویزیونی «سینما گلخانه» را سرلوحه‌ی کارهای روزانه می‌دانم. البته فقط گاه‌گاهی! قرار است مثل همیشه، مهمان برنامه از سرشناسان سینما و تلویزیون باشد. کنجکاوم کیست؟ مهمان برنامه، حمید گورزی است. لرستانی‌الاصل.

    بر خود می‌بالم که از هم‌استانی‌هایم، این‌گونه به شهرت ملی و حتا فراملی رسیده است. متولد ۱۳۵۶ است و خانواده‌ای بروجردی‌تبار دارد. مشتاقانه، صحبت‌هایش را گوش می‌دهم. به یک‌باره، جا می‌خورم! در پاسخ به پرسش مجری درباره‌ی اصالتش، می‌گوید مسخره نکنید، متأسفانه لر هستم! (نقل قول غیرمستقم)؛ به زعم خودش، شاید شوخی باشد؛ اما نمی‌داند پیامدش چیست!

    فارغ‌التحصیل رشته‌ی بازیگری است؛ اما “خود به جای مخاطب دیدن را”، نمی‌داند. مخاطب چه فکر می‌کند؟ دیدگاهش با این گفته‌ی آقای گودرزی، درباره‌ی قوم لر، چه می‌شود؟ با خود تحلیل می‌کنم از انسان مدرن بودن، فقط وسایل مادی‌اش را دوست داریم. جوهر فکری‌اش را که مبتنی بر برابری میان آدم‌هاست و احترام به دیگران، به بوته‌ی فراموشی سپرده‌ایم؛ یعنی آدم مدرن، بدون اخلاق شهروندی مدرن!

    در ذهنمان، نقش بسته است که شهروند مدرن یعنی اینکه  لوازم زندگی آن‌چنانی داشته و تمام! جنبه‌های سخت‌افزاری شهروندی را بیش از ویژگی‌های نرم‌افزاری شهروندی، بلد هستیم. آیا به قدری که دستمزد گرفته و مشهور شده‌ام به همان قدر، احترام به حقوق شهروندان و از جمله «خرده‌فرهنگ‌های کشورم» را نیز آموخته‌ام؟!

    آیا خودروی مدرن داشتن را با فرهنگ پرهیز از توهین به دیگران،  همراه هم، بهره‌مند هستم؟ “باکلاس بودن”، فقط به وسایل مادی جدید در زندگی نیست؛ به «رفتار انسانی» با دیگران است. اگر این‌گونه قرار است به خرده‌فرهنگ‌ها و قومیت‌ها، توهین کنیم، آینده‌ی تمامیت ارضی کشور، چه می‌‌شود؟ ایران، فقط تهران نیست. اگر می‌خواهید ایران، تجزیه شود، حکایت و روایت دیگری است!

    کُرد، لر، فارس، ترک، بلوچ،عرب ایرانی، همگی، شهروند ایران هستند و تمامیت ارضی کشور را بر هر حاشیه‌ای، باید ترجیح داد. وقتی می‌گویی متأسفم که لر هستم، به این مسئله فکر کرده‌ای که چند درصد جمعیت کشور، از قوم لر هستند؟ اطمینان دارم به آن فکر نکرده‌ای! آیا در کنار درس‌های بازیگری، اندکی، شاخص‌های «شهروندی مدرن» و وحدت ملی را خوانده‌ای؟ هرگز!

    توهین به  قومیت و نژاد دیگران، «بازتولید فاشیسم» است در زمانه‌ی فعلی. سخنی است که البته ناآگاهانه، تخریب «وحدت سرزمینی ملی» را نشانه رفته است. اگر لر،لک،کرد، بلوچ،عرب ایرانی و ترک، نباشند، چه از ایران می‌ماند؟ آقای گودرزی، فراموش نکن، ایران، سرزمین خرده‌فرهنگ‌ها و تنوع قومیت‌هاست.

    جناب گودرزی، این را هم بدان که بزرگانی مثل فردوسی، تلاش کردند «ایرانی ماندن» را با شاهنامه، صیانت و حفظ کنند؛ وگرنه، فردوسی می‌توانست نام کتابش را در زمانه‌‌ی خویش، «خلافت‌نامه» نیز بگذارد! برای او مهم بود که زبان پارسی و ایرانی بودن و ایرانی ماندن، تداوم یابد؛ کشوری که تکثر قومی‌در آن موج می‌زند.

    خوشحالم که الگوی من، تو نیستی! الگوی من، آریوبرزن است که تنها با ۴۰ سوار، تا آخرین قطره‌ی خون در برابر سپاه عظیم اسکندر مقدونی، از میهنش دفاع کرد. اگر تو بودی چه می‌کردی؟!

    ========================================================

    اعتراض مردم لرستان به اظهارات يك بازيگر

     

    رجانیوز : طی روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد که باعث شد رسانه های مناطق لر نشین نسبت به آن معترض شده و مطالب انتقادی بسیاری را منتشر کردند.

    به گزارش بولتن نیوز، حمید گودرزی بازیگر بروجردی سینما و تلویزیون در برنامه سینما گلخانه که در تاریخ ۲۹ / ۱۰/ ۱۳۹۱ از شبکه سه سیما پخش شد در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید اهل کجایی؟ به گونه ای پاسخ داده است که گویا به مزاج برخی از لر زبانان خوش نیامده است.
     
     
     
    ظاهرا حمید گودرزی در پاسخ به سوال مجری گفته است : ” فقط مسخره نکنید منو ها اما متاسفانه لر هستم " که این نوع ادبیات حمید گودرزی بازتاب گسترده ای میان رسانه های استان های لر نشین داشته است.
     
    برخی از سایت های محلی در انتقاد به رفتار این بازیگر سینما و تلویزیون نوشتند: ادبیات حمید گودرزی تحقر آمیز بوده و او نباید در رسانه ملی وجهه قوم لر را کوچک می شمرد.
     
    بنا بر این گزارش، موج اعتراضات به حمید گودرزی از سایت استان زادگاهش یعنی لرستان آغاز شد و برخی از سایت های استان های کهگیلویه و و بویراحمد و چهارمحال بختیاری به این موضوع پرداختند و همچنین سخنان گودرزی اعتراض مردم مناطق لر نشین استان های فارس و خوزستان را نیز در بر داشته است.
     
    سایت سرزمین لر و مجله خرم آباد در اقدامی مشترک عکس حمید گودرزی را با یک ضربدر بزرگ قرمز رنگ منتشر کردند و در مطالب خود نوشتند : از اینکه چنین شخصیتی در بین ما بود و به آن افتخار می کردیم ما بیشتر متاسفیم.
     
    سایت بویر نیوز هم در حرکتی اعتراض آمیز عکس گودرزی را وارونه منتشر کرد و نوشت " چه خوب است آدم از اسب بیفتد ولی از اصل نیفتد."
     
    این سایت همچنین با اشاره به ویژگی ها و خصلت های چون صداقت، مهمان نوازی و رشادت های قوم لر خواستار معذرت خواهی هر چه سریعتر گودرزی شد.
     
    برخی از فعالان فرهنگی لر زبان نیز مراتب اعتراض خود را اعلام داشتند که از جمله آن می توان به نامه اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد کمالوند خرم آباد به رئیس صدا و سیما اشاره داشت.
     
    البته صحبت های گودرزی چیزی از ارزشهای قوم اصیل لر کم نمی کند چرا که اعتبار این قوم با اینگونه ادبیات هرگز خدشه دار نخواهد شد ولی ای کاش حمید گودرزی که سال ها دعای مردم لر زبان را پشت سر خود داشت قبل از حرف زدن کمی بیشتر فکر می کرد حتی اگر قصد مزاح داشت بگونه ای که اکنون باعث جریحه دار شدن احساسات قوم لر نمی شد این موضوع را بیان می کرد.
     
    به نظر می رسد صحبت های گودرزی با توجه به حال و هوای برنامه بیشتر یک شوخی بوده است و هیچگونه قصد توهینی را نداشته است.
     
    حمید گودرزی متولد سال ۱۳۵۶ ( اصالتا لرستانی است) و فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی است. در حال حاضر نیز این بازیگر سریال تلویزیونی زمانه را از شبکه سه سیما در حال پخش دارد.
منبع : سایت خبرگزاری زاگرس "زاگ لر"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,

توسط رضا بهمنی | لينك ثابت |


موضوعات
 » حرف های بزرگان
» درباره روستاهای گلبهار
» شعر - پیامک
» شعر های بختیاری
» شعر سایر
» پیامک های بختیاری
» پیامک سایر
» حکایات روایات و ضرب المثلها
» جملات زیبا و آموزنده ، نکات جالب
» درباره بختیاری ها
» عکس
» عکسهای بختیاری
» عکسهای روستای گلبهار بهمنی علیا
» تبلیغات ، سرگرمی ، طنز
» شخصی (مدیر وبلاگ)
» گفتمان مدیر وبلاگ
» دانستنی ها
» تبریک - تسلیت
 

لينك دوستان
 » مجالگاه منجزی » هیجار بختیاری -محمد رسول سعدی جلیلوند » کوهستان سرد الیگودرز » شعر و ادب -امیدعلی اسکندرپور » آموزش خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره » حسن سلمانی » کر بختیاری - دزفول 11 » مسلم مومبینی (بنیانا) » دل گرفته ها با امیر » شرکت تعاونی عسل بساک » دانلود/جک/اس ام اس/عکس/تیکه » خواستی بیا تو » آیاپیر (خرم سعیدی) » طایفه بَزّی - وحید » احسان پرنیان » مندیر » مالکنون (زهره اسدی شیخ رباط) » شرکت جاوید دشت ایرانیان » وبلاگ اختصاصی پوراندخت زلقی » روستای قل رومزی - جناب عبداله زاده » کیانی قلعه سردی - شاعربختیاری » سیری در فرهنگ بختیاری - امید » فال حافظ - سایت پیچک » وصفنارد قدیم - مجتبی فروزان » عبدالرضا شهبازی - شاعر » عزت اله بهمنی - شاعر » افسانه بهمنی - شاعر » محمد حمیدی - شاعر » روستای باجگیران - احمد صالح زاده » محمد ایسوند نبوتی » بنه وار - رهدار » فرهنگستان بختیاری » دنیای کوچک من - مژگان » علی چکانی (طایفه چکانی چهارلنگ) » عبدالحسین رحیمی - آبشارشوی » آژانس خبری بختیاری » سایت روستاهای ایران (عسگری) » سایت میوند - دکتر فریدون امیدی » صادق صادقی - طایفه بساک » شیمبار - خانم عزیزی (مژده) » شمیم (شاهپورآباد) - محمودی » شول آبادالیگودرز - امید » طایفه آسترکی - عبدالهی » گروه سرگرمی روزنه » درج آگهی رایگان » the best site of music » نقاب - (سهیلا بیگلرخانی) » وبلاگ شخصی حسین چراغی » برد شیر (علیداد) » تاریخ و فرهنگ بختیاری(پوراندوخت) » سرود بخت یاری(بهمن کیهان بختیار) » اصالت بختیاری(ابوذر رحیمی) » سایت شخصی دکتر محسن رضائی » آژانس خبری بختیاری » وبلاگ خانم چراغی (شاعر) » مجتبی صفری - هیودی » شرکت مهدآوران (برادران مهدور - اصفهان) » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلبهار بهمنی علیا و آدرس bahmani.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مهر 1396
بهمن 1394
خرداد 1394
مهر 1393
شهريور 1393
مرداد 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
بهمن 1392
شهريور 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');